Jak zobaczyć Księżyc?
Jak w domowych warunkach możemy zobaczyć Księżyc? Czy da się go zobaczyć bez specjalistycznego sprzętu? Przekonaj się sam!
Czytaj więcejScenariusze doświadczeń dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska (CC BY 3.0 PL). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Centrum Nauki Kopernik. Utwory powstały w ramach Programu Klub Młodego Odkrywcy, realizowanego przez Centrum Nauki Kopernik przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści – pod warunkiem zachowania niniejszej informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, posiadanych praw oraz o programie Klub Młodego Odkrywcy. Treść licencji dostępna jest na stronie http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/.
Zachęcamy do zapoznania się z wydanym przez Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe podręcznikiem "Klub Młodego Odkrywcy, tom II". Zawiera on propozycje 232 otwartych i aktywizujących scenariuszy z pola fizyki, astronomii, chemii, biologii, geografii, geologii i ekologii.
Jak w domowych warunkach możemy zobaczyć Księżyc? Czy da się go zobaczyć bez specjalistycznego sprzętu? Przekonaj się sam!
Czytaj więcejCo wspólnego ma lepkość płynów z płaszczem Ziemi? Dzięki temu doświadczeniu dowiesz się więcej nie tylko o lepkości płynów, ale również o budowie Ziemi.
Czytaj więcejCzy woda z czystego jeziora jest naprawdę czysta? Zbadaj organizmy, które zamieszkują kroplę wody!
Czytaj więcejDlaczego drzewa liściaste zrzucają swoje liście na zimę, a iglaste – nie? Proste eksperymenty pozwolą ci znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Czytaj więcejPołudnik, równoleżnik, strefy czasowe... – te terminy mogą sprawić trudność, ale tylko dopóty, dopóki nie narysujcie swojego własnego globusa. Tworząc go krok po kroku, z pewnością łatwiej zapamiętajcie, czym są długość i szerokość geograficzna.
Czytaj więcej