Scenariusze

Scenariusze doświadczeń dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska (CC BY 3.0 PL). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Centrum Nauki Kopernik. Utwory powstały w ramach Programu Klub Młodego Odkrywcy, realizowanego przez Centrum Nauki Kopernik przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści – pod warunkiem zachowania niniejszej informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, posiadanych praw oraz o programie Klub Młodego Odkrywcy. Treść licencji dostępna jest na stronie http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/.

 

Zachęcamy do zapoznania się z wydanym przez Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe podręcznikiem "Klub Młodego Odkrywcy, tom II". Zawiera on propozycje 232 otwartych i aktywizujących scenariuszy z pola fizyki, astronomii, chemii, biologii, geografii, geologii i ekologii.

 

Pokaż wyszukiwanie

Hodowla mikroorganizmów

Wykonanie pożywki dla bakterii, hodowla bakterii i sprawdzenie właściwości antybakteryjnych różnych substancji.

Czytaj więcej
Czas trwania:
3 ?
Dziedzina:
Biologia,
Tagi:
Mikroorganizmy, bakterie, antybiotyki

Czy w kremie, który używasz jest filtr UV?

W opisach kosmetyków (kremów, pomadek) znajduje się informacja, czy dany produkt zawiera filtr UV. Celem doświadczenia jest sprawdzenie, czy w danym kremie lub innym kosmetyku znajduje się właśnie taki filtr.

Czytaj więcej
Czas trwania:
1 ?
Dziedzina:
Fizyka,
Tagi:
promieniowanie nadfioletowe, filtr UV, fluorescencja

Co w wodzie piszczy?

Sprawdź pod mikroskopem, czy w wodzie znajdują się organizmy mikroskopijnej wielkości. Zbadaj wygląd i skład chemiczny wody w różnych porach roku. Porównaj wyniki badań i sprawdź, czy któreś cechy próbek zmieniają się w zależności od pory roku.

Czytaj więcej
Czas trwania:
2 ?
Dziedzina:
Biologia, Chemia,
Tagi:
woda, analiza fizykochemiczna, czystość wody, skład chemiczny, mikroorganizmy

Budujemy wieżę!

Który zespół zbuduje najwyższą wieżę i wygra zawody?

Czytaj więcej
Czas trwania:
2 ?
Dziedzina:
Fizyka, Geografia, Społeczne,
Tagi:
wieża, projektowanie, grawitacja, praca zespołowa, role w grupie, rywalizacja