Woda źródlana
Zamiast skarpety możesz użyć plastikowej butelki. Zrób małe otwory na dnie butelki i utnij jej szyjkę. Czy efekt jest taki sam? Spróbuj wykorzystać inne składniki do filtra.
Czytaj więcejScenariusze doświadczeń dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska (CC BY 3.0 PL). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Centrum Nauki Kopernik. Utwory powstały w ramach Programu Klub Młodego Odkrywcy, realizowanego przez Centrum Nauki Kopernik przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści – pod warunkiem zachowania niniejszej informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, posiadanych praw oraz o programie Klub Młodego Odkrywcy. Treść licencji dostępna jest na stronie http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/.
Zachęcamy do zapoznania się z wydanym przez Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe podręcznikiem "Klub Młodego Odkrywcy, tom II". Zawiera on propozycje 232 otwartych i aktywizujących scenariuszy z pola fizyki, astronomii, chemii, biologii, geografii, geologii i ekologii.
Zamiast skarpety możesz użyć plastikowej butelki. Zrób małe otwory na dnie butelki i utnij jej szyjkę. Czy efekt jest taki sam? Spróbuj wykorzystać inne składniki do filtra.
Czytaj więcejZbuduj więcej traktorów z różnych materiałów, na przykład w mniejszej skali z zastosowaniem szpulki jako osi z kołami. Przeprowadź wyścig zbudowanych traktorów.
Czytaj więcejSprawdź, czy powstały w spektroskopie obraz zmienia się w zależności od źródła światła, na które patrzysz. Obserwuj za pomocą spektroskopu światło słoneczne, świecące diody, płomień świeczki, światło tradycyjnych żarówek oraz żarówek energooszczędnych.
Czytaj więcejSprawdź, czy wielkość i kształt wiatraczków mają wpływ na ich zachowanie. Zbuduj stojak na kilka wiatraczków, by w tym samym czasie obserwować zachowanie wielu wiatraczków.
Czytaj więcejZamiast kija użyj wykałaczki, a linie narysuj na kartce. Powtórz doświadczenie wykonując kilkanaście ruchów, a następnie około stu. W którym wariancie uzyskasz wartość bliższą liczbie Pi?
Czytaj więcej