Scenariusze

Scenariusze doświadczeń dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska (CC BY 3.0 PL). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Centrum Nauki Kopernik. Utwory powstały w ramach Programu Klub Młodego Odkrywcy, realizowanego przez Centrum Nauki Kopernik przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści – pod warunkiem zachowania niniejszej informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, posiadanych praw oraz o programie Klub Młodego Odkrywcy. Treść licencji dostępna jest na stronie http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/.

 

Zachęcamy do zapoznania się z wydanym przez Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe podręcznikiem "Klub Młodego Odkrywcy, tom II". Zawiera on propozycje 232 otwartych i aktywizujących scenariuszy z pola fizyki, astronomii, chemii, biologii, geografii, geologii i ekologii.

 

Pokaż wyszukiwanie

Plamka ślepa

Plamka ślepa to wyjątkowy obszar w oku. Jaka jest jej funkcja? Co powoduje? Jak można to wykorzystać?

Czytaj więcej
Czas trwania:
1 ?
Dziedzina:
Biologia,
Tagi:
plamka ślepa, oko

Dzwon

Ćwiczenie na budowanie atmosfery wzajemnego zaufania i uczące odpowiedzialności za swoje zachowanie i pracę w grupie.

Czytaj więcej
Czas trwania:
2 ?
Dziedzina:
Społeczne,
Tagi:
zaufanie, kontrola, odpowiedzialność, grupa

Styropian

Co stanie się ze styropianem, kiedy dodamy do niego zmywacza do paznokci?

Czytaj więcej
Czas trwania:
2 ?
Dziedzina:
Chemia,
Tagi:
styropian, aceton

Gorące powietrze

Co się stanie, gdy gorące powietrze z suszarki do włosów zamkniemy w worku na śmieci?

Czytaj więcej
Czas trwania:
2 ?
Dziedzina:
Fizyka, Geografia,
Tagi:
gorące powietrze, rozszerzalność termiczna gazów, zmiana gęstości gazów pod wpływem temperatury, prawo Archimedesa dla gazów, balon