Woda źródlana
Zamiast skarpety możesz użyć plastikowej butelki. Zrób małe otwory na dnie butelki i utnij jej szyjkę. Czy efekt jest taki sam? Spróbuj wykorzystać inne składniki do filtra.
Czytaj więcejScenariusze doświadczeń dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska (CC BY 3.0 PL). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Centrum Nauki Kopernik. Utwory powstały w ramach Programu Klub Młodego Odkrywcy, realizowanego przez Centrum Nauki Kopernik przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści – pod warunkiem zachowania niniejszej informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, posiadanych praw oraz o programie Klub Młodego Odkrywcy. Treść licencji dostępna jest na stronie http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/.
Zachęcamy do zapoznania się z wydanym przez Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe podręcznikiem "Klub Młodego Odkrywcy, tom II". Zawiera on propozycje 232 otwartych i aktywizujących scenariuszy z pola fizyki, astronomii, chemii, biologii, geografii, geologii i ekologii.
Zamiast skarpety możesz użyć plastikowej butelki. Zrób małe otwory na dnie butelki i utnij jej szyjkę. Czy efekt jest taki sam? Spróbuj wykorzystać inne składniki do filtra.
Czytaj więcejBadaj jak się ten dźwięk zmienia podnosząc, opuszczając, ściskając i pochylając słomkę. Być może wykonywane przez ciebie czynności pozwolą ci określić prawidłowości dotyczące działania tej prostej świstałki. A przy okazji pobawić się dźwiękiem.
Czytaj więcejWypróbuj różne rozmiary luster. Czy ich wielkości mają znaczenie? Eksperymentuj z większą liczbą luster. Dla zwiększenia efektu, między dwoma lusterkami, umieść małą latarkę.
Czytaj więcejRozmawiając, zmieniajcie odległości między Wami oraz między Waszymi głowami a parasolami które trzymacie w rękach. W czasie doświadczenia, składajcie i rozkładajcie swoje parasole. Co zmienia się wtedy w Waszej rozmowie?
Czytaj więcejIle może być definicji jednego pojęcia?
Czytaj więcej