Przez trzy lata nauczyciele; fizyki Pani Mirosława Studzińska i matematyki Pani Anna Adamczyk prowadziły w szkole zajęcia pod patronatem i przy wsparciu Instytutu Fizyki na Uniwersytecie Śląskim. Opiekunem z ramienia uczelni była pani dr Stefania Widuch – Prusiewicz.
26 maja ,w czasie Dnia Nauki uczniowie Eksperymentu za pomocą prezentacji multimedialnych, doświadczeń, konkursów,różnego rodzaju wystaw i gazetek, zaprezentowali efekty swojej trzyletniej pracy.
Prezentacje zostały podzielone wg tematów realizowanych przez uczniów A były to:
- Urządzenia pomiarowe - moja droga do wiedzy.
- Kinematyka - mierz siły na zamiary, nie zamiary podług sił.
- Dynamika - wpływ energii elektrycznej na rozwój cywilizacji
- Przesyłanie informacji
Jednym z najważniejszych wydarzeń pożegnalnej imprezy był wykład i warsztaty przeprowadzone przez naszego opiekuna pani dr Stefania Widuch- Prusiewicz.Tematem wykładu była: "Węglowa futbolówka”. Tuż przed Mistrzostwami Europy we Francji z udziałem naszych piłkarzy porozmawialiśmy o.. piłce. Prześledziliśmy, jak zmieniała się oficjalna piłka do gry. W szczegółach przyjrzeliśmy się tej najbardziej znanej. I właśnie ta ostatnia doprowadzi nas do..węgla i Nagrody Nobla z chemii za odkrycie fulerenów.
Ostatnia część imprezy, to konkurs „Ciekawe doświadczenie fizyczne”.
Co roku przygotowujemy się do tego bardzo ważnego dla nas wydarzenia. Aby wyzwanie było jeszcze większe, sami ten konkurs organizujemy. Zapraszamy na niego uczniów tyskich, mikołowskich i bieruńsko - lędzińskich gimnazjów. W tym roku nasza szkoła zorganizowała konkurs już po raz XX. W czasie konkursu, uczniowie prezentowali wcześniej przygotowane doświadczenie. Zawsze zwycięża ten, kto wymyśli coś nowego, zaskakującego a do tego jeszcze w prosty sposób opisze i wyjaśni prezentowane zjawiska lub urządzenie.W tym roku nasza szkoła zajeła czołowe miejsca.
Zakończenie imprezy to rozdanie dyplomów i nagród oraz wspólne pamiątkowe zdjęcia. Większość uczniów biorących udział w projekcie opuszcza już mury naszej szkoły. Uczestnictwo w zajęciach projektu „Fizyka, nauka może nie taka trudna” dla wielu z nich miała wpływ na wybór dalszej ścieżki edukacyjnej. Przed nimi nowe wyzwania ,zadania i projekty, ale na pewno zawsze z sentymentem będą wspominać swoją przygodę z fizyką i matematyką.
Komentarze