- pióra
- muszle
- rybie łuski
- fragmenty sierści lub sztucznego futra
- fragmenty sztucznej lub naturalnej skóry
- plansze, modele, zdjęcia i pocztówki przedstawiające różne zwierzęta (pokroje ich ciała, budowę kończyn i głowy zwierząt i ich uzębienie itd.)
- karton, plastelina, różne materiały plastyczne i surowce wtórne: guziki, opakowania plastikowe, słomki do napojów, kawałki gumy, folia w różnych kolorach
- klej i taśma klejąca
1. Zastanów się, jakie elementy budowy ciała zwierząt pozwalają mu prowadzić konkretny tryb życia (rozważ np. odżywianie, poruszanie się, rozmnażanie).
2. Stwórz model (lub obraz) własnego, nieistniejącego zwierzęcia przystosowanego do życia w wybranych warunkach (np. na pustyni lub w dżungli).
3. Projektując swoje zwierzę, pomyśl o różnych aspektach jego życia, żeby później móc opowiedzieć o swoim modelu. Na pewno wpływ na wygląd zwierzęcia będą miały:
a. środowisko życia (wodne, lądowe – naziemne, podziemne, nadrzewne),
b. strefa klimatyczna (przystosowania m.in. do temperatury i ilości dostępnej wody),
c. sposób poruszania się (pływanie, chodzenie – w jaki sposób, po jakiej powierzchni, lot),
d. typ pokarmu i sposób jego zdobywania,
e. sposób rozmnażania się i opieki nad potomstwem (składanie jaj, rodzenie żywych młodych, budowanie gniazd, nor lub ich brak).
4. Nazwij swoje zwierzę i spróbuj je zaklasyfikować do jakiejś istniejącej grupy organizmów.
ZRÓB TO INACZEJ
W klubie podzielcie się na zespoły. Każdy zespół definiuje warunki życia swojego zwierzęcia, którego nie ma, i buduje model tego zwierzęcia. Na koniec inne drużyny na podstawie modelu określają, gdzie i jak żyje wasze zwierzę.