- stoper
- dowolny odtwarzacz muzyki
- 30–60-sekundowe fragmenty utworów muzycznych wolnych i bardzo szybkich
- szczelna przepaska do oczu (np. opaska ułatwiająca spanie w podróży, ciemna chustka).
1. Podziel zespół na grupy w pary, które będą prowadziły określony pomiar, powtarzając go na kilku osobach.
2. W każdej grupie lub parze wykonaj pomiary szacowania upływu czasu podczas wolnej i szybkiej melodii. Jedna osoba uruchamia muzykę i stoper, a pozostałe mają dać sygnał do zatrzymania pomiaru, gdy uznają, że minęło 20 sekund. Zanotujwyniki. Pomiar dla każdej piosenki powtórzcie 3 razy.
3. Po zakończeniu pomiarów każda grupa lub osoba dokonująca pomiaru prezentuje otrzymane wyniki (wartości średnie z 3 pomiarów).
4. Zestaw wyniki wszystkich grup w widocznej dla wszystkich formie (tabela, wykres).
5. Omów wyniki pomiarów czasu wykonanych w różnych warunkach. Jakie są podobieństwa i różnice w wynikach? Czy są widoczne jakieś zależności? Z czego one wynikają? Jaki jest średni wynik dla całej klasy i jakie są od niego odchylenia ?
ZRÓB TO INACZEJ
Zamiast muzyki spróbuj przez określony czas oglądać film i zmierzyć upływający czas.